ACORDS ASSEMBLEA ANUAL ORDINÀRIA 27 FEBRER 2016
En l'Assemblea General de socis de la Unió de Periodistes Valencians reunida dissabte passat, 27 de febrer, es va acordar per majoria dels vots dels assistents:
1.- Lliurar el Premi Llibertat d'Expressió 2016 a la TV pública de Polònia, ara sota el control del govern per la nova llei de mitjans del govern ultraconservador de J. Kaczynski, que nomenarà per llei els consells de direcció que fins ara es nomenaven per concurs públic. Això ha provocat la dimissió de tota la direcció, per ser un atac frontal contra la llibertat d’expressió. Es convidarà a vindre a arreplegar el premi a la responsable de Cultura, Katarzyna Janowska, i a Tomasz Lis, un dels presentadors estrela de la cadena amb programes de l’estil de Buenafuente. L’Executiva ha considerat que per eixa actitud de rebuig a la manipulació i al control dels mitjans públics pels polítics, i més en un any en què les Corts estan negociant la nova ràdio i televisió publiques valencianes, aquest premi posa al debat públic el tema del control dels mitjans. A més a més, la Unió Europea ha obert també una investigació sobre el tema.
S'acorda obrir un termini d'una setmana (fins diumenge 6 de març) per tal de buscar candidats per a rebre un segon premi Llibertat d'Expressió d'àmbit més local. La idea és premiar funcionaris valencians que hagen destapat casos de corrupció.
Els associats podran proposar els seus candidats manant un e-mail a unioperiodistes@unioperiodistes.org dient qui és aquest funcionari/a i explicant el cas. L’Executiva amb el seu criteri decidirà entre les propostes rebudes el nom de qui rebrà el Premi Llibertat d’Expressió.
Els guardons es lliuraran el dia 3 de maig a l'Aula Magna del Centre Cultural La Nau, coincidint amb el Dia Mundial de la Llibertat de Premsa.
2.- Atorgar l'1% del pressupost anual de la Unió a la revista ‘En Marcha’ de COCEMFE CV. Un mitjà que feia temps s'ediatva en paper i que ara només es publica en format digital. Es tracta d'una revista corporativa, especialitzada en discapacitat física i orgànica, elaborada per persones discapacitades. Aquesta publicació és una font de possibles temes relacionats amb la discapacitat per als professionals interessats en aquest àmbit.
3.- S'aprova per majoria la liquidació del pressupost de 2015 i la proposta de pressupost per a 2016.
4.- S'aprova, per majoria, l'informe de gestió anual del president de la Unió de Periodistes Valencians.
Entre els temes més importants es parla de la segona edició de la Beca Emili Gisbert, que ja està en marxa, i que tindrà com a resultat un informe de la precarització de la professió, amb xifres reveladores de com han sigut aquests anys i que pot servir per a plantejar plans estratègics per a la professió.
Quant a l’assumpte de les futures ràdio i televisió publiques valencianes, el president de la Unió de Periodistes anirà a les Corts el dijous 3 de març, a defensar la proposta-document de la Unió. L’objectiu és deixar clar en les Corts que s’ha de fer un model on s’evite la manipulació, que siga una RTV per als valencians i feta per professionals.
Altre tema important és l'informe que les Corts han encarregat a la Unió de Periodistes sobre la manipulació dels informatius de Ràdio 9 i Canal 9 a l’hora d’informar de l’accident de la línia 1 de Metrovalencia en 2006. Amparo García i Elena Cívico, vicepresidenta i vocal de l’Executiva de la Unió de Periodistes, són les coordinadores.És una tasca de molta responsabilitat, que s’ha de fer amb rigor i denunciar una pràctica sistemàtica per part de les direccions de RTVV. Ha de quedar clar que l’objectiu no és anar contra els companys.
A l'assemblea també es destaca les gestions que la Unió de Periodistes està portant a terme amb el TSJCV per les queixes dels periodistes que fan informació de tribunals. Les negociacions han tingut el seu efecte. La Unió passa a estudiar si impugnem el protocol del CGPJ per treballar als palaus de justícia.
5. L'Assemblea aprova per unanimitat enviar un escrit a la Comissió de Garanties de la FAPE on els assistents protesten i reivindiquen els dos professionals que han sigut humiliats per aquesta Comissió, poc transparent, que ha tornat a rebutjar la sol·licitud d'admissió a FAPE de dos associats històrics de la Unió i amb reconeguda experiència professional com són Juli Esteve i Francesc Piera. Fins i tot aquest escrit s'enviarà a la revista FAPE perquè el publiquen.
|