(p)

Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu obtenir més informació ací.

×

La Unió de Periodistes Valencians denuncia que el nou barem d’À Punt agreuja la desigualtat respecte al de la borsa

05.12.2019

La Unió de Periodistes Valencians denuncia una altra vegada la desproporcionalitat del barem que ha pactat amb els sindicats la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació per a valorar l’experiència en les futures proves d’accés a À Punt. Un barem que fins i tot agreuja la desigualtat entre els extreballadors de RTVV i la resta de professionals que es va establir per a l’accés a la borsa provisional, i que l’Audiència Nacional va avalar entenent que estava justificada per una situació d’excepcionalitat com era l’obertura del nou ens públic.

Des de la Unió de Periodistes entenem que eixa situació d’excepcionalitat – que va permetre una primera configuració de la plantilla amb més del 75% de treballadors provinents de RTVV – ja no es dóna ara. Per aquest motiu, esperàvem, i així es va parlar amb sindicats i Consell Rector, un barem més proporcional i just per tal de garantir que tota la professió periodística valenciana tindrà una oportunitat d’optar a una plaça en À Punt. De fet, la proposta final de barem res té a veure amb un primer esborrany que sí que començava a reduir la diferència de puntuació entre els treballadors de RTVV i À Punt i la resta de periodistes.

Cal recordar que la Unió de Periodistes sempre ha defensat la preferència dels extreballadors de RTVV en l’accés provisional a À Punt, però reconeixent de manera adequada l’experiència professional de tots els periodistes. Una vegada parlem de places definitives, també és lògic que la màxima puntuació siga per als treballadors que ja ocupen una plaça en À Punt.

Ara bé, això no pot implicar una diferència de tracte desmesurada. En el barem de la borsa provisional, als extreballadors se’ls valorava amb 0,07 punts per mes treballat, enfront dels 0,04 punts per als periodistes del sector privat. És a dir, eixe 0,04 representava un 57% de la valoració de la puntuació per als extreballadors de RTVV. En el nou barem que es planteja ara, parlem d’un 50%: enfront dels 0,20 punts per mes treballat en À Punt, els periodistes del sector privat seran valorats amb 0,10 punts, és a dir, el 50% de la puntuació dels millors valorats.

Per tant, s’agreuja una diferència que fins i tot ja van qüestionar els partits polítics en la passada legislatura. Des de la Unió de Periodistes esperem una correcció del barem en la pròxima Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, on estan representats Consell i sindicats.

Si finalment no hi ha una rectificació del barem, estudiarem les mesures oportunes per tal d’evitar una situació encara més injusta que la plantejada fins ara.